Fornyet livsmod og livslyst til brugerne af “Den Blå Oase”

Bevilling: 16.000 kr.

40 ældre brugere af “Den Blå Oase” er inviteret på bustur til Vikingecentret i Ribe, frokost på Rømø og kaffe i det fri ved Ballum Kirke. Det bliver en af de dage, hvor der sker noget ekstraordinært, hvor brugerne kan løfte sig fra hverdagens udfordringer og få fornyet livsmod og livslyst og ikke mindst være en del af et fællesskab med en fælles oplevelse. 

“Den Blå Oase” er beliggende midt i Aabenraa og er et værested for socialt udsatte mennesker. Målgruppen er mennesker med misbrugsrelaterede problemstillinger, samt mennesker som har udfordringer i forhold til blandt andet psykisk sygdom, sundhed eller ensomhed. En stor del af brugerne er udsatte og ensomme ældre mennesker, der oplever, at de ikke passer ind i samfundets sædvanlige fællesskaber. For mange af stedets brugere er “Den Blå Oase” et meget vigtigt holdepunkt i tilværelsen. Det er et sted, hvor de kan blive mødt med omsorg og tid til samtale. 

Socialfaglig medarbejder Mona Asmussen har sammen med kollegaer og frivillige arrangeret turen, der finder sted i april 2026.